Dag 1 - Reisverslag uit Bombay, India van Edward Kraak - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Bombay, India van Edward Kraak - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Edward

21 Januari 2014 | India, Bombay

De kop is er weer af! We zijn gisterochtend vroeg (5 uur op Schiphol, 7 uur vliegen) vertrokken en om 18:00 NL tijd/22:30 Indiase tijd waren we in Mumbai met zijn allen. We hebben dit jaar een groep van 19, met afstand de grootste van de drie. Daarom zijn we dit jaar met zijn drietjes, ik ben samen met Bep en Reinier in India.

De vlucht was prima in orde, de Zwitsers van Swiss air maakten hun reputatie waar en werkten als een Zwitsers uurwerk. Gelukkig deden de Indiase mensen ook mee in dat proces, ik ben nog nooit zo snel door de douane geweest als dit jaar, wat natuurlijk erg positief is. We zijn gisteren om 22:30 geland en we waren rond 23:30 buiten het vliegveld, waar we onze hosts ontmoetten. De Indiase gastvrijheid was meteen zichtbaar door het feit dat Bep, Reinier en ik een hele doos met eten kregen van 1 van de gastmoeders. Erg aardig en erg lekker zo tijdens de rit naar het hotel.

1 van de moeders bracht Franklin, Sunny en mij van het vliegveld naar mijn hotel en hun hostfamily toe. Het was te zien dat Sunny en Franklin voor het eerst in Mumbai waren, ze waren erg onder de indruk van alles wat ze zagen. Voor mij was het deels bekend, maar toch ook weer niet. Mumbai blijft toch een hele fascinerende stad voor mij en ik prijs me erg gelukkig dat ik hier voor de derde keer achter elkaar mag zijn.

We waren om 1:00 in het hotel en na het invullen van de noodzakelijke formulieren konden we gaan slapen. Het was vandaag weer relatief vroeg dag, we moesten om 09:00 op de Campion school zijn. Het is heel grappig om te zien dat het YMCA geen steek veranderd is in drie jaar. Ze hebben dezelfde ontbijten, dezelfde receptionisten, alles blijft zoals het is. Het begint zelfs een te voelen als mijn thuis in Mumbai.

Toen we om 09:00 op school aankwamen, was er eerst een hartelijk weerzien met Denziano en Sunil. Het is goed om ze weer te zien en fijn om weer samen te werken! Vandaag staat in het teken van kunst en cultuur. We begonnen, zoals altijd, met de welkomstceremonie met veel dans en muziek, wat ook dit jaar weer erg indrukwekkend was. Vervolgens begon de eerste van twee kunst workshops. De eerste workshop bestond uit het maken en versieren van een glazen kaarshouder. De tweede workshop, waar de kids nu mee bezig zijn, bestaat uit traditioneel schilderen. Het is erg interessant en de kinderen zijn er erg fanatiek mee bezig.

Zometeen gaan we op een ' heritage walk' van 1.5 uur. Tijdens deze wandeling zullen de kinderen een deel van Mumbai en zijn bezienswaardigheden te zien krijgen. Het programma eindigt vandaag rond 15:45. Dat is vrij vroeg en wellicht maar goed ook, want twee korte nachten achter elkaar eisen zichtbaar hun tol van de leerlingen. De meesten zijn erg moe en daardoor wat stiller dan normaal. Ik denk echter dat ze na een goede nachtrust weer helemaal de oude zullen zijn.

Morgen is een 'normale' schooldag voor onze leerlingen. We beginnen om 08:00 met een Yoga les, gevolgd door een aantal 'normale' lessen. Hierbij moet je denken aan lessen Biologie, Natuurkunde, Engels, etcetera. S'middags zullen we een voetbalwedstrijd houden tussen de Indiase jongens en onze leerlingen. Daarna eindigt het programma met een bezoek aan de Bullion markt.

Ik typ deze blogpost in het computerlokaal van de Campion school en ik maak foto's met mijn Iphone. Dat de reden dat ik nu nog geen foto's kan uploaden, maar ik zal mijn best doen om dit alsnog te gaan doen. Ik zal ernaar streven om iedere dag een update te plaatsen als dit lukt (ivm het feit dat ik in mijn hotelkamer maar beperkt internet toegang heb).

Groet,

Edward

  • 21 Januari 2014 - 10:44

    Ingrid:

    Leuk verslag Edward. But you should write it in english...

  • 21 Januari 2014 - 11:55

    Ingrid Van Raalte:

    Jee wat leuk om met je leerlingen op reis te gaan en ook deelnemen op een school daar. Heel veel succes en ik volg je graag. Groetjes Ingrid vR.

  • 21 Januari 2014 - 15:27

    Lorraine Rietveld:

    Geachte heer Kraak, beste Edward,
    Heel leuk om zo te lezen wat er de eerste dag is gebeurd. We zijn ook erg benieuwd naar de reacties van o.a. onze dochter Melanie. Maar ze heeft het vast erg naar haar zin. Als je haar spreekt, doe haar de groetjes van haar ouders.
    Groeten Lorraine en Hans Rietveld

  • 21 Januari 2014 - 22:31

    Julius Van Bezooijen:

    Edward een leuke verslag keep up the good work :) benieuwd naar je foto's.

  • 22 Januari 2014 - 12:26

    Marjolein Bezemer:

    Wat leuk om te lezen allemaal!

    En natuurlijk HOERA voor Chandni vandaag! Wat een bijzondere manier om je verjaardag te vieren. Wil je de felicitaties overbrengen namens mij?

    Veel plezier en geniet daar!

  • 22 Januari 2014 - 13:53

    Deborah:

    Nice to read your news and to be able to picture where you are! Enjoy......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bombay

Mumbai uitwisseling 2014

Mijn derde bezoek aan Mumbai en de Campion School in het kader van de OVC - Campion uitwisseling.

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2014

Dag 7/8/9

26 Januari 2014

Dag 6

25 Januari 2014

Dag 5

24 Januari 2014

Dag 4

23 Januari 2014

Dag 3
Edward

Actief sinds 15 Nov. 2011
Verslag gelezen: 718
Totaal aantal bezoekers 36856

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 30 Januari 2014

Mumbai uitwisseling 2014

07 December 2012 - 17 December 2012

Mumbai 2012

16 November 2011 - 26 November 2011

Uitwisseling naar Mumbai

Landen bezocht: