Dag 5 - Reisverslag uit Bombay, India van Edward Kraak - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Bombay, India van Edward Kraak - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Edward

Blijf op de hoogte en volg Edward

25 Januari 2014 | India, Bombay

We zijn net terug uit de sloppenwijken van Kalwa als ik deze blogpost typ. Na het typen van mijn blogpost gisteren begon de workshop Bollywood dansen. Het zag er allemaal erg leuk uit en volgens mij hebben de meeste leerlingen zich erg vermaakt. Volgens de dansleraar zag het er ook erg goed uit voor mensen die nog nooit in de Bollywood stijl gedanst hebben.

Na het Bollywood dansen hebben we naar de generale repetitie voor de mars op 26 januari gekeken. 26 januari is 'Republic Day', dat is de nationale feestdag in India. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, dus ik ben erg benieuwd om te zien wat er dan allemaal gebeurt en hoe het zich verhoudt tot onze nationale feestdag, Koningsdag.

Gisteravond was er een Parent-Teacher bijeenkomst. Wij hadden een soort formeel diner verwacht waar er gepraat zou worden over de school. Dit was, zacht uitgedrukt, niet helemaal wat er gebeurde. Het was namelijk een soort schoolfeest voor leraren en ouders. Het was erg gezellig en heel apart om te zien hoe alle ouders uit hun dak gingen. Het is wel heel goed voor de sfeer en de band tussen ouders en school. Dus Jan/Peter/Ronald, als jullie dit lezen, misschien een idee voor ons??

Vandaag zijn we naar Kalwa geweest voor het jaarlijkse bezoek aan de sloppenwijken. Dit heeft weer heel veel indruk gemaakt op de kinderen, het was duidelijk te zien aan hun gezichten. Zelfs voor mij was het weer heel speciaal en confronterend, terwijl het toch niet mijn eerste keer is in een sloppenwijk (en ook niet mijn 2e of 3e keer). Ian, Anne en Anouck hebben het erg mooi verwoord tijdens de reflectie op het hoofdkantoor van REAP. Manolya had de eer om het ingezamelde geld uit te reiken, dit was ongeveer 1200 euro, met afstand het hoogste bedrag ooit bij elkaar gehaald. Een groot compliment aan alle derdejaars leerlingen!

Vanavond geen sloppenwijken, maar een open-top bustoer. We gaan dus lekker de toerist uithangen en hopelijk nu wel een deel van de stad zien, in tegenstelling tot de Heritage Talk eerder deze week.

Zoals ik al aangaf is morgen Republic day. Het enige programma is het bekijken van de parade van de Campion leerlingen.

Tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bombay

Mumbai uitwisseling 2014

Mijn derde bezoek aan Mumbai en de Campion School in het kader van de OVC - Campion uitwisseling.

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2014

Dag 7/8/9

26 Januari 2014

Dag 6

25 Januari 2014

Dag 5

24 Januari 2014

Dag 4

23 Januari 2014

Dag 3
Edward

Actief sinds 15 Nov. 2011
Verslag gelezen: 647
Totaal aantal bezoekers 36869

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 30 Januari 2014

Mumbai uitwisseling 2014

07 December 2012 - 17 December 2012

Mumbai 2012

16 November 2011 - 26 November 2011

Uitwisseling naar Mumbai

Landen bezocht: