Dag 2 - Reisverslag uit Bombay, India van Edward Kraak - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Bombay, India van Edward Kraak - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Edward

Blijf op de hoogte en volg Edward

22 Januari 2014 | India, Bombay

De eerste volledige dag is achter de rug! Gistermiddag zijn we voor een 'heritagewalk' naar de Gateway of India gegaan. Het werd helaas meer een 'heritagetalk', omdat de gids meer praatte dan liep. Het was wel erg leuk en apart om te zien dat Indiase mensen erg geinteresseerd zijn in alles. Onze groep werd aangevuld met een heleboel toevallige voorbijkomers. Ook toen wij een groepsfoto maakten, vonden een heleboel willekeurige voorbijgangers het een goed idee om ook een foto van ons te maken. Er was zelfs een meisje dat heel graag met Jeske en Puck op de foto wilde.

S'avonds zijn we gaan eten bij het gastgezin van Elmar en Sem. Deze erg aardige en interessante Panjabi familie heeft ons heel gastvrij in hun woning ontvangen en ons veel laten proeven van de typisch Noord Indiase keuken. De avond ging erg snel voorbij en voor we het wisten waren we weer onderweg naar het hotel om te gaan slapen.

Vandaag stond in het teken van lessen volgen. Reinier is wat later gekomen, hij had twee nachten nauwelijks geslapen en besloot om vandaag iets langer te blijven liggen zodat zijn lichaam wat kon herstellen. Zonder Reinier begonnen we dus aan de lessen. Het viel me op dat de discipline bij de jongens van Campion een stuk minder was dan een paar jaar geleden. Toeval of structureel? Wie zal het zeggen...

Toen Reinier zich bij ons voegde op de school, gingen Bep en ik samen met Manolya naar het Nederlandse consulaat om daar wat praktische zaken voor Manolya te regelen. We hebben een gesprek gehad met de Consul, dit was een hele aardige en bereidwillige man die ons heel erg geholpen heeft. Als u dit leest meneer Gouw, ontzettend bedankt!

Daarna zijn we naar de Bullion markt geweest. Dit is een bekende goudmarkt in Mumbai. De Bombay Bullion organisation ontving ons en liet ons zien wat zij allemaal doen. Deze organisatie probeert de goudhandel in India te structureren en te reguleren. De kinderen vonden het vooral heel interessant toen er een goudstaaf van 2.5 kilo getoond werd, met de woorden deze staaf is 100.000 euro waard.

We zitten nu weer bij starbucks, waar ik ik deze blogpost typ. Straks gaan we uit eten. Morgen zullen we een bezoek brengen aan de BPT gardens en s'avonds gaan we naar een restaurant genaamd The Village. Erg egzellig dus weer allemaal!

Tot morgen,

Edward