Linksom of Rechtsom, We Komen Er Altijd! - Reisverslag uit Bombay, India van Edward Kraak - WaarBenJij.nu Linksom of Rechtsom, We Komen Er Altijd! - Reisverslag uit Bombay, India van Edward Kraak - WaarBenJij.nu

Linksom of Rechtsom, We Komen Er Altijd!

Door: Edward

Blijf op de hoogte en volg Edward

10 December 2012 | India, Bombay

Het heeft heel wat bloed, zweet en tranen gekost, maar uiteindelijk zijn we dan toch in Mumbai gekomen en typ ik dit verslag vanuit het PClokaal van de Campion school. Nadat de eerste poging mislukt was, ging het de tweede keer gelukkig allemaal volgens plan. We vlogen met de Boeing 777 Dreamliner van Amsterdam naar Istanbul, en een Airbus A320 bracht ons naar Mumbai toe.

Het was een lange reis en we moesten ook nog eens vaak en lang in de rij staan op het vliegveld van Mumbai. We kwamen uiteindelijk om 6:30 Indiase tijd het vliegveld af, waar de gastouders en kinderen al ongeduldig op ons stonden te wachten. Gisteren was voornamelijk een rustdag. We hebben de kinderen ' afgezet' op het vliegveld, waar ze door hun gastouders meegenomen zijn. Vervolgens hebben we ze vandaag op de school pas weer gezien. We hadden de kids op het hart gedrukt om toch echt goed te rusten omdat dat belangrijk was. Maar kinderen blijven kinderen en er waren dan ook een redelijk aantal diepe wallen onder verschillende ogen te zien.

Nadat Deborah en ik wat gerust en geslapen hadden, heeft meneer Pandey (gastouder van Farsiah/Kristel/Tanisha) ons mee uit lunchen genomen naar het bekende Leopold Cafe. Deborah voelde zich er helemaal thuis omdat het erg lijkt op een oude Engelse kroeg. Ik heb een kip/kaas tosti gegeten en Deborah zoetzure kip, wat allebei erg lekker was.

Daarna moest meneer Pandey naar het vliegveld, hij moest een vlucht halen. Ik liet Deborah een stukje van de dingen zien die ik nog kende van vorig jaar, waaronder de Colaba Causeway (een bekende winkelstraat hier), het Taj Mahal Hotel (Vooral bekend van de aanslag die hier een aantal jaar geleden plaatsvond) en de Gateway of India.

We hebben de middag lopend en toch ook een deel rustend op onze kamers doorgebracht. S'avonds zijn we Chinees gaan eten met de gastouders van Olenka en Kristen. Zelf waren de dames er niet bij, ze lagen al in bed. We hebben erg genoten van een lekkere maaltijd en een goed gesprek met twee erg interessante en vriendelijke mensen. Grappig detail was dat de vader een enorme Manchester United fan was, en hij werd door zijn zoon op de hoogte gehouden van de wedstrijd die op dat moment bezig was (Manchester United - Manchester City). Groot was dan ook zijn vreugde toen Robin van Persie in de 92e minuut de winndende treffer binnenschoot. Na een lekkere maaltijd zijn we gaan slapen.

Vandaag hebben we een welkomstprogramma gehad met een aantal liederen en dansen van de Campion kinderen. Daarna hebben we vier lessen gevolgd (Engels, Natuurkunde, Geschiedenis, Handvaardigheid). Nadat ik klaar ben met typen van dit verslag gaan we buiten sporten met de Campion leerlingen en vanavond hebben we een diner gepland met iedereen in de CCI club (een erg exclusieve ' countryclub' ).

Al met al een goed begin van de excursie!
-Edward

• 10 December 2012 - 10:23

Karin Geukens:

Tjonge het avontuur begon dus al in Nederland. Maar gelukkig zijn jullie uiteindelijk aangekomen en genieten meteen volop. Heel fijn dat wij de avonturen zo kunnen volgen. Geniet van al het moois dat India te bieden heeft. groetjes Ko en Karin Geukens

• 10 December 2012 - 13:03

Hans En Yvonne Van Beemdelust:

Voor de eerste dag hebben jullie al heel wat ondernomen. Het is erg leuk om zo jullie reis te volgen. Kan nu alweer uitkijken naar het volgende reisverslag.

Groetjes
    Hans en Yvonne van Beemdelust

• 11 December 2012 - 14:38

Yara Wieffer:

Balen dat ik er uiteindelijk toch niet bij kon zijn! Nog veel plezier!
    Groetjes, Yara