Apies kijken - Reisverslag uit Bombay, India van Edward Kraak - WaarBenJij.nu Apies kijken - Reisverslag uit Bombay, India van Edward Kraak - WaarBenJij.nu

Apies kijken

Door: edwardkraak

Blijf op de hoogte en volg Edward

23 November 2011 | India, Bombay

Vandaag is het verslag wel weer op de 'normale' tijd online gelukkig!

Zoals ik eerder al zei, voelde ik me niet zo goed vandaag. Na flink wat rust knapte ik gelukkig weer op. Het programma ging uiteraard gewoon door. Bep zal de trip naar het "Sanjeev National Park" beschrijven, want dat gaat voor mij nogal lastig als ik er niet was.

Vandaag naar een nationaal park geweest in Mumbai voor een rondleiding in het kader van een ecologische workshop verzorgd door Campion school Hier gaan ze gelukkig ook meer inzien dat je goed voor het milieu moet zorgen nu alleen de Indiase overheid nog..veel van deze projecten moeten het doen met particuliere sponsors.

Behalve de kinderen van Campion en OVC waren er nog 2 andere scholen vertegenwoordigd.

Al deze kinderen zijn in groepjes verdeeld en gaan morgen aan een poster werken waarin zij de vandaag opgedane kennis moeten verwerken.

In het park zijn veel slangen, waaronder de cobra, te vinden. Ook lopen er luipaarden en apen rond.

Wij hebben alleen veel van de laatste gezien; het was al te warm voor de slangen en luipaarden, die hielden zich, heel verstandig, schuil.

In het park bevinden zich ook grotten waar reeds in het jaar 200 voor Christus monniken naar toe kwamen om les te krijgen. Een van de eerste universiteiten dus.

De groep was rond half vijf terug, en Bep was om ongeveer vijf over half weer bij het hotel. Na wat overleg, ging Bep even internetten en ging ik even richting de Lacoste winkel om daar wat dingen te kopen (tegen de helft van de prijs ivm Nederland).

We hebben gegeten bij de familie Sawhney, het tweede gastgezin van Floor de Vries en Laura. De vader des huizes was voor zaken in China, echter de broer van mevrouw Sawhney was op bezoek. Ook Manan (de jongen waar Floor en Laura hiervoor verbleven) was aanwezig voor het avondeten. Het was heel gezellig. Ook omdat de broer vaak in Amsterdam geweest is.

Het was zelfs zo gezellig dat ik vergeten ben een foto te maken. Dus sorry daarvoor! Als goedmakertje extra foto's van het nationale park.

Morgen staat er dus een workshop op het programma. De middag is vrij (om voor de laatste keer te gaan shoppen). S'avonds staat er een groot diner gepland met alle deelnemers en hun ouders in de CCI club. Dit is ook een gentlemen's club zoals de club waar ik het over had in een eerder verslag. Deze club is echter groter en nog exclusiever (er zijn veel sport- en filmsterren lid van deze club). Dat zal dus weer een bijzondere ervaring worden!


  • 23 November 2011 - 21:02

    Henk De Jong :

    Heel erg leuk om op de manier jullie bewegingen in Mumbai te volgen. De rest van de verhalen hoor ik wel als jullie terug zijn. Nog veel plezier de komende dagen en tot zaterdag.

  • 24 November 2011 - 20:16

    Maurice Wijngaarde:

    Ik zal je leuke verslagen missen Edward. Geweldig dat we op deze manier mee hebben mogen genieten van jullie geweldige reis naar India

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edward

Actief sinds 15 Nov. 2011
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 36908

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 30 Januari 2014

Mumbai uitwisseling 2014

07 December 2012 - 17 December 2012

Mumbai 2012

16 November 2011 - 26 November 2011

Uitwisseling naar Mumbai

Landen bezocht: