Goodlife In India - Reisverslag uit Bombay, India van Edward Kraak - WaarBenJij.nu Goodlife In India - Reisverslag uit Bombay, India van Edward Kraak - WaarBenJij.nu

Goodlife In India

Door: edwardkraak

Blijf op de hoogte en volg Edward

20 November 2011 | India, Bombay

Daar ben ik weer met een nieuwe blogupdate!

Vandaag was een vrije dag voor de leerlingen. De bedoeling was dat ze de dag samen met hun gastgezin zouden doorbrengen. Bep en ik hebben de dag doorgebracht met Marieke, Jana en de vader van hun gastgezin, meneer Shekhar.

De jongen uit het gastgezin ging niet mee omdat hij de jongen waar ik gisteren over schreef, die zijn been bezeerd had. Nu blijkt dat er een aantal botsplinters van het bot afgekomen waren, waardoor hij helaas niet meekon vandaag.

We werden om half tien opgehaald. Vervolgens zijn we door Mumbai gaan rijden en heeft meneer Shekhar ons van alles verteld over Mumbai, haar gebouwen en de architectuur. Dit was erg interessant om te horen. Ook hebben we een kijkje genomen in 1 van de vele Hindoetempels. Een grappig gebruik in die tempels is het luiden van een bel. Dit wordt gedaan omdat hindoes geloven dat dit geluk brengt. Er was dus continu geklingel te horen in de tempel. We hebben ook het (gigantisch grote) huis van de gouveneur van Mumbai gezien. Een interessant weetje is dat de huizenprijzen in het centrum van Mumbai het duurst in de hele wereld zijn. Zelfs duurder dan in New York of Tokio!

Na de rondleiding door Mumbai zijn de dames even kleding gaan kopen terwijl meneer Shekhar en ik een biertje gingen drinken in een zogenaamde Gentlemen's club. In tegenstelling tot wat je denkt als je de naam hoort is dit geen stripclub of iets dergelijks. Het is ook geen club die alleen voor mannen is, vrouwen zijn ook toegestaan. Dus waarom die dan die naam?! Met Gentlemen's club wordt een soort 'country club' bedoelt. De upperclass van Mumbai komt hier om wat te eten, wat te drinken, te sporten, of lekker te zwemmen. Het is een club die alleen voor leden is (deze mogen wel gasten meenemen) en de wachtlijst is 20 jaar! Een behoorlijk exclusieve club dus. Nadat we met zijn tweetjes gezellig wat gegeten en gedronken hadden, kwamen de dames terug van het kleding kopen. We besloten toen om even lekker te gaan zwemmen.

Het zwembad was erg goed en het zwemmen erg lekker. Na het zwemmen zijn we nog even de jacuzzi in gegaan, alvorens we gingen lunchen in de club. Toen we de lunch achter de kiezen hadden, zijn we naar het Prince of Wales museum gegaan. De bedoeling was dat iedereen hierheen zou komen. Echter, de meeste mensen hadden geen identificatie met foto bij zich. Had je deze bij je, was de toegangsprijs 15 roepies. Had je géén identificatie met foto erop bij je, schoot de prijs omhoog naar 300 roepies. Dit deed de meeste families besluiten om een andere dag te gaan, wanneer ze wél een id met foto bij zich hadden. Wij zijn wel naar binnen gegaan. Ook zijn Floor de Vries, Laura en Manan (degene bij wie Floor en Laura momenteel verblijven) naar binnen gegaan.

Het museum ging over Indiase geschiedenis. Het was best interessant, maar er was ook een grote sectie schilderijen en dit vonden wij wat minder interessant. De stukken over de Indiase goden (volgens meneer Shekhar zijn er wel 50.000 goden!) was dan wel erg boeiend.

Na het zei meneer Shekhar dat hij even wat vrienden op moest halen met de boot, op het vaste land (Mumbai ligt op een eiland). Zijn boot zou ons komen oppikken bij de 'Gateway of India'. Dit is een bekende toeristische trekpleister in Mumbai. Wij hebben dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om een aantal foto's te maken van de Gateway of India.

Daar vlakbij zit het Taj hotel. Dit is 1 van de duurste hotels van Mumbai. Het hotel is echter beter bekend door het feit dat er een aantal jaar geleden een terroristische aanslag plaatsgevonden heeft in en rond dat hotel. De gevolgen van deze verschrikkelijke gebeurtenis zijn merkbaar in heel India. Bij het hotel staan nu gewapende bewakers, Bep en ik moesten een enorm uitgebreide lijst met gegevens invullen bij het inchecken in ons hotel en het krijgen van een visum was ook erg lastig. Allemaal dankzij die tien terroristen.

Nadat we genoeg foto's genomen hadden, gingen we op om de vrienden van meneer Shekhar op te halen. Dit was een heerlijke boottocht over de Arabische zee! Ook heb ik het geluk gehad om 1 van de vliegdekschepen van de Indiase marine te spotten. Deze lag aangemeerd bij de basis van de Indiase marine in Mumbai.

Na een heerlijk boottochtje van bij elkaar ongeveer vijf kwartier (inclusief wachten op de vrienden van meneer Shekhar, we waren nogal vroeg), werden Bep en ik even bij het hotel afgezet zodat we ons even konden omkleden en opfrissen voor het avondeten. De chauffeur van mr Shekhar (het hebben van een Chauffeur is redelijk normaal onder de wat rijkere mensen in India) haalde ons na een uurtje op en bracht ons naar 1 van de hotels (het hotel was werkelijk prachtig)van meneer Shekhar (hij heeft er 15), waar we samen met zijn gezin en Jana en Marieke Chinees gingen eten.

Na een heerlijke maaltijd werden we weer afgezet bij ons hotel en was deze leuke dag ten einde. Ik ben meneer Shekhar erg dankbaar voor de dag, ik heb er heel erg van genoten.

Morgen gaan we een aantal andere scholen in de omgeving bezoeken en hebben onze leerlingen de tijd om te oefenen op hun presentatie van dinsdag. Dinsdag is de culturele uitwisseling, waarbij de Indiase jongens over India vertellen en onze meiden over Nederland. Tevens is morgen de dag dat er van gastgezin gewisseld gaat worden. Bep en ik zullen gaan dineren met de familie Sawhney, het tweede gastgezin van Laura en Floor de Vries.

• 20 November 2011 - 21:43

Nicky:

Heel leuk om je blog te lezen, we kijken er elke dag naar uit. Ze behandelen je daar als een prinsje, naja, voor een paar dagen mag dat! Zie je wel dat je daar toch gaat zwemmen. Jammer dat die jongen niet mee kon vanwege z'n been.
    De foto's zijn leuk, de thuisblijvers krijgen zo ook een indruk van het land.
    Een keertje Chinees eten was voor de verandering natuurlijk ook wel eens lekker haha. Tot morgen!

• 20 November 2011 - 22:26

Alma Brink:

Dag Edward,

Ik heb weer genoten van je verslag.
    Te gek dat jullie een dag mochten snuffelen aan de rijkdom van de fam. Shekar. Jullie hebben volgens mij een onvergetelijke dag gehad en zo divers.
    Met zoveel goden is er voor ieder wat wils. Ook wel lastig als je die allemaal moet eren.
    Ik hoop dat de wisseling van het gastgezin voor Mariek en Jana niet te veel tegenvalt, na al dit moois.
    Ik hoop dat het goed gaat met alle meiden en met jullie.
    De groeten uit het mistige Nederland voor allemaal en een dikke knuffel voor mijn kleindochter,

Alma Brink

• 21 November 2011 - 09:08

Deborah:

Hello Edward and Bep,

It's really interesting to hear what you are up to.

Hope you are still enjoying the trip.

Take care,
    Deborah

• 25 November 2011 - 11:06

Lucia Townsend:

Hi Edward,
    Remember me, your Dad's cousin?
    Your Aunt Carine sent me the link to your blog. Very interesting and enjoyable reading! Was the school you visited and English speaking school? BTW I knew you had graduated but not that you had a job as English teacher.Congratulations on both counts. Cheers, Lucia