Namaste! - Reisverslag uit Bombay, India van Edward Kraak - WaarBenJij.nu Namaste! - Reisverslag uit Bombay, India van Edward Kraak - WaarBenJij.nu

Namaste!

Door: edwardkraak

Blijf op de hoogte en volg Edward

18 November 2011 | India, Bombay

Hierbij mijn eerste blogupdate vanuit India. We hadden wat problemen met het internet, maar dankzij een ouder hebben we nu toegang tot mobiel breedband internet!

We hebben een goede vlucht gehad, Emirates is een aanrader om mee te vliegen! Was wel een lange reis, dus we zagen er allemaal erg vermoeid uit toen we aankwamen en ik ben zelfs in slaap gevallen toen we in de auto zaten richting het hotel.

Ons hotel is prima, het is niet alleen een hotel maar ook een soort (christelijk) jeugdcentrum. Erg leuke combinatie! Het enige minpunt was het missen van internet, maar dat is nu dus opgelost.

Nadat we aangekomen waren zijn Bep en ik eerst een aantal uur gaan slapen. Na een verkwikkend slaapje togen we richting de Campion school voor het officiële welkom van de school. Dit was erg indrukwekkend, met dans, muziek en spelletjes. Daarna volgde er een erg lekker (en niet zo heel erg pittig) diner.

Vandaag zijn we naar de slums van Mumbai gegaan, maar de plek waar de REAP stichting werkt. Dit was een hele indrukwekkende ervaring voor ons, je kunt het je niet voorstellen hoeveel armoede daar heerst. Je kom ook merken aan onze leerlingen dat het een hele impact had.

De treinreis ernaar toe was ook erg bijzonder om mee te maken. De deuren sluiten is in India kennelijk overbodige luxe, dus alle treinen reden met open deuren. Er hingen mensen uit de treinen om maar mee te kunnen, ze waren echt bizar vol. Heel apart om te zien en om tussen te staan.

We zijn nu weer terug op de campion school en de meiden gaan nu naar het gastgezin om daar de rest van de avond te besteden. Bep en ik gaan zo even winkelen (mijn schoenen zijn kapot en Bep moet wat kleren met korte mouwen hebben) en vanavond gaan we eten bij 1 van de host families.

Ik heb foto's genomen, deze volgen later!

• 18 November 2011 - 11:40

Alma Brink:

Beste Edward,
    Wat een indrukwekkende mail. En een enorme buitenkans voor de leerlingen.
    Ze komen vast iets veranderd terug als ze ontdekken in welke weelde wij hier in Nederland leven.
    Heel veel succes met the girls, sterkte voor jou en Bep om dit geheel te begeleiden en groetjes aan allen en een dikke knuffel voor mijn kleindochter.

Alma Brink, de oma van Naomie

• 18 November 2011 - 12:27

Ingrid Van Raalte:

Heel veel plezier Edward, ik ga je verslagen volgen.

• 18 November 2011 - 17:43

FairyTaal:

Wie heeft mijn reactie gecensureerd?

• 18 November 2011 - 17:50

LDB:

Ik wens dergelijke woorden als "bijslapen" in plaats van "gaan slapen" niet meer op uw blog te lezen. Wat er wel allemaal niet gebeurt aan de andere kant van de wereld ;-)